Inschrijven als kandidaat-huurder

U heeft een woning bezichtigd en wilt er graag wonen. Om kans te maken op de woning, dient u zich op tijd aan te melden en documenten aan te leveren. Lees hier welke documenten u moet aanleveren.

Welke gegevens hebben we nodig?

Algemene gegevens

Alle huurders die de woning willen betrekken dienen de volgende gegevens aan te leveren.

Door alle huurders

  • Een duidelijk leesbare kleurenkopie van een geldige identiteitskaart of paspoort (voor- & achterzijde). Meer informatie: Rijksoverheid. Kopie van uw rijbewijs is niet toegestaan.
  • Uittreksel Basisregistratie Personen met adreshistorie (verkrijgbaar bij de gemeente waar u staat ingeschreven. Niet ouder dan 1 maand).
  • Kopie van uw bankpas van de bankrekening, waarvan de huur zal worden afgeschreven (voor- en achterzijde).
  • Indien u gescheiden bent: echtscheidingsconvenant (in verband met alimentatiebetaling of -inkomsten).
  • Indien van toepassing: een kopie van uw verblijfsdocumenten.

Inkomstengegevens

Selecteer uw voornaamste inkomstenbron en ontdek welke documenten u dient aan te leveren.

Ik werk in loondienst

  • Werkgeversverklaring (NHG-model), niet ouder dan 1 maand. Deze kunt u downloaden onder documenten.
  • Kopie van uw laatste 3 loonstroken.
  • Kopie van de bankafschriften waarop de laatste 3 bijschrijvingen van uw salaris zichtbaar is. Let op: de tenaamstelling en het bankrekeningnummer moeten leesbaar zijn.
  • Kopie van uw bankpas. Deze dient van dezelfde bankrekening te zijn als waarop het loon bijgeschreven is.

Ik werk als zelfstandig ondernemer

  • KvK-uittreksel van uw onderneming (niet ouder dan 1 maand).
  • Kopie definitieve aanslag inkomsten- of vennootschapsbelasting van de afgelopen 2 jaar.
  • Kopie bij- en afschrijvingen zakelijke rekening van de afgelopen 3 maanden.
  • Kopie bankpas zakelijke rekening.

Als zelfstandig ondernemer dient u rekening te houden met een waarborgsom ter hoogte van 3 maanden huur.

Ik ben garantsteller

  • Het formulier 'Garantstellingsformulier Huren'. Deze kunt u downloaden onder documenten.
  • Kopie van een geldig legitimatiebewijs (geen rijbewijs).
  • Kopie van uw laatste 3 loonstroken of een accountantsverklaring.
  • Kopie van uw bankpas van de bankrekening (voor- en achterzijde).
  • Werkgeversverklaring (NHG-model), niet ouder dan 1 maand. Deze kunt u downloaden onder documenten.
  • Indien u gescheiden bent: echtscheidingsconvenant (in verband met alimentatiebetaling of -inkomsten).

Huidige woonsituatie

Selecteer uw huidige woonsituatie en ontdek welke documenten u dient aan te leveren.

Ik ben momenteel huurder

  • Download het formulier 'Verklaring van huidige verhuurder' onder documenten en laat deze invullen en opsturen door uw huidige verhuurder of beheerder.
  • Kopie van de bankafschriften van de huurbetalingen van de afgelopen 6 kalendermaanden.

Ik heb een koophuis

  • Download het formulier 'Verklaring van hypotheekverstrekker' onder documenten en laat deze invullen door uw hypotheekverstrekker.
  • Indien u uw woning verkocht heeft: een kopie van de verkoopovereenkomst.
  • Indien u op dit moment in het bezit bent van een koopwoning: een verklaring van hypotheekhouderschap (deze kunt u aanvragen bij uw geldverstrekker).

Ik ben inwonend

  • Een schriftelijke verklaring dat u inwonend bent. Dit moet moet overeenkomen met de adreshistorie op het Uittreksel Basisgegevens Personen van uw gemeente.

PDF-documenten om in te vullen

Download de documenten die u moet aanleveren om in aanmerking te komen als kandidaat-huurder. Print deze uit, vul de gevraagde gegevens leesbaar in en onderteken het document. Scan het document vervolgens in en stuur deze per mail naar admin@bridgepartners.nl

Uw Amsterdamse aanhuurmakelaar

Een huurwoning in Amsterdam vinden is vaak lastig en tijdrovend. Vergroot uw kans op een huurwoning! Ontdek hoe onze aanhuurmakelaars u helpen.

  • No cure, no pay
  • 45.000+  gemonitorde huurwoningen
  • Professionele dossiersamenstelling
Zoekopdracht indienen